| Νοτιοανατολικά προς Καλαμαριά: 4,78 χλμ με 5 νέους σταθμούς.
Έχουν
ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του μετρό στη περιοχή της Καλαμαριάς
και συγκεκριμένα στην περιοχή των αθλητικών εγκαταστάσεων Μίκρα ενώ σε λίγο
καιρό, θα ξεκινήσουν στην Πόντου με Βρυούλων στη Νέα Κρήνη.
Το έργο της κατασκευής της
πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε στις
6 Μαϊου 2009. Εκτός από την κατασκευή των 5 σύγχρονων σταθμών(Νομαρχία,
Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ., προβλέπεται μελλοντική
επέκταση της γραμμής προς αεροδρόμιο καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου μετεπιβίβασης
από τις κυκλοφοριακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται και η
κατασκευή χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή.
Τον Ιούνιο του 2013 υπογράφηκε η σχετική
σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. με προϋπολογισμό ύψους 518.000.000
ευρώ (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση), ένα έργο που έχει ενταχθεί
στο Ε.Σ.Π.Α.-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και
συγχρηματοδοτείται από την ΕΤΕΠ.
Το έργο δεν θα
αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα της γραμμής Θεσσαλονίκης και πιστεύεται
ότι θα ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με της Θεσσαλονίκης. Επίσης, εκτιμάται ότι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά θα
ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια.
Με την λειτουργία της
επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολλές
γειτονιές της πόλης, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των μετακινούμενων
οχημάτων, στα 20.000 IX, ενώ καθημερινά θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000
επιβάτες.
Για αυτές τις επεκτάσεις έχουν ληφθεί υπόψη:
Κατασκευή των απαραίτητων προβλέψεων στα έργα Πολιτικού Μηχανικού και στα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα του βασικού έργου.
Λειτουργία συρμών με διπλή χρονοαπόσταση.
Επίσης, διερευνάται η ανάγκη κατασκευής πρόσθετου αμαξοστασίου.
Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία με 5 σταθμούς (τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες, χάραξη του έργου, κλπ.) και θα προχωρήσουν στη συνέχεια οι μελέτες ωρίμανσης του έργου, για το οποίο εξετάζεται και η περαιτέρω επέκταση προς τα Νοσοκομεία της περιοχής.
Πέραν των ανωτέρω στο πρόγραμμα των μελλοντικών επεκτάσεων προβλέπονται:
| Προς τα ανατολικά, για τη σύνδεση με το Α/Δ Μίκρας, σταθμό Μίκρας, ενδεχομένως με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς,
|
| Προς τα δυτικά, με επέκταση της βασικής γραμμής από Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς,
|
ενώ παράλληλα εξετάζεται και η δυνατότητα δημιουργίας νέων κλάδων του βασικού έργου.
Με αυτές τις επεκτάσεις του Μετρό η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει μορφή, η πόλη θα αναβαθμιστεί ριζικά και η καθημερινότητα των πολιτών θα βελτιωθεί σημαντικά.
Χρηματοδότηση
H επέκταση του βασικού έργου προς την Καλαμαριά. έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνολικό προϋπολογισμό 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση) μήκους 4.78 χλμ. με 5 σταθμούς
Για την χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν εξασφαλιστεί 550.000.000 € από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους και 250.000.000 € από το Γ’ ΚΠΣ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του βασικού έργου ανέρχεται στο 1.052.000 €
Πρόοδος έργου
Το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, ένα σύγχρονο
και υψηλής αισθητικής δίκτυο Μετρό, γίνεται σήμερα πραγματικότητα.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης εργάζονται καθημερινά περισσότερα από 650 άτομα
διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία έχει αναπτύξει συνολικά
16 εργοταξιακούς χώρους στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με 9,6 χμλ. γραμμής, θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς,
18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους
και συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη
εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Θα δημιουργηθεί επίσης αμαξοστάσιο στης περιοχή της Πυλαίας, έκτασης 50.000 τμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα
τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας
και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει
το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.
Έως σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 73% των σηράγγων της βασικής γραμμής του Μετρό,
ενώ οι αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 88%.
|
ΠΗΓΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
City Portal Salute Salonica http://www.salutesalonica.gr/
https://www.facebook.com/KalamariasDromena
|
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου