ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ - http://www.kathimerini.gr/authors?id=18
«Χαίρομαι που μπήκα στην Αρχιτεκτονική Σχολή
του ΕΜΠ, δεν το μετάνιωσα καθόλου. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι δίνετε
τον καλύτερό σας εαυτό στα μαθήματα. Ψηφίζοντας, όμως, αυτή την πρόταση
ήθελα να χτυπήσω ένα καμπανάκι για τη λειτουργία της σχολής.
Περίμενα με σχετικό ηρωισμό να αποδεχθείτε τις ευθύνες σας για την κατάσταση, ώστε η σχολή να πάει μπροστά».
Εντυπωσίασε χθες η 20χρονη φοιτήτρια από τη Θεσσαλία, η οποία με λόγο ευθύ, καθαρό, καθόλου πολιτικάντικο, απευθύνθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των καθηγητών της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, εξηγώντας γιατί εκείνη, όπως και η πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής, ψήφισαν υπέρ της απώλειας του εξαμήνου, επειδή θεωρούν ότι δεν μένει χρόνος για ουσιαστική αναπλήρωση των μαθημάτων που χάθηκαν όταν η σχολή ήταν κλειστή λόγω συνεχών καταλήψεων.
Η πρόταση των φοιτητών είναι ρηξικέλευθη, και κυρίως εξαιτίας του μηνύματος που περιέχει: Σταματήστε την κοροϊδία με τα πασαλείμματα στις σπουδές. Για τον λόγο αυτό χθες ήταν το πρώτο θέμα συζήτησης στο ιστορικό κτίριο στην οδό Πατησίων αλλά και στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου - με το θέμα ασχολήθηκε χθες και η Σύγκλητος του ΕΜΠ.
Πόσω μάλλον που οι φοιτητές έχουν φέρει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση την ηγεσία της Αρχιτεκτονικής και την πλειονότητα των καθηγητών τους, που προκρίνουν την ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου τον Σεπτέμβριο. «Επιμένουμε ότι το ζήτημα των σπουδών μας δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό και γι’ αυτό εμμένουμε στο αίτημά μας για συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία» τονίζουν. Μάλιστα, η αποτίμηση, που έκαναν οι φοιτητές της ανοιχτής συζήτησης με τους καθηγητές τους για το θέμα, «σπάει κόκκαλα», καθώς αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της λειτουργίας της Αρχιτεκτονικής και εκθέτει όσους χρησιμοποιούν κατά καιρούς «ομήρους» τους φοιτητές για να υπηρετήσουν πολιτικές στοχεύσεις.
Ειδικότερα, ιδού τι λένε οι φοιτητές στο κείμενο της αποτίμησης της συζήτησης με τους καθηγητές, το οποίο υπερψηφίστηκε από 192 φοιτητές (69 ψήφισαν το κείμενο της ΕΑΑΚ και ΑΡΕΝ -οι φοιτητικές παρατάξεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ αντίστοιχα, 39 το κείμενο του ΜΑΣ-ΚΚΕ και 18 λευκό):
• Κάποιοι από τους καθηγητές πήραν το μήνυμα όπως ακριβώς το μεταδώσαμε.
• Κάποιοι άλλοι με τη θέση τους φαίνεται ότι προσπαθούν να περισώσουν το εξάμηνο, για να το έχουν ως φόβητρο για τον Σεπτέμβριο οπότε και φημολογούνται νέες κινητοποιήσεις, λόγω της αξιολόγησης και της ενδεχόμενης διαθεσιμότητάς τους.
• Αλλοι καθηγητές ανάγουν την κατάσταση σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναλογισμού της νοοτροπίας διεκδικήσεων, της λήψης αποφάσεων και της ουσίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας - γεγονός που πρέπει να συζητηθεί εκτενέστερα στο μέλλον από φοιτητές και καθηγητές.
• Η υπόλοιπη μερίδα καθηγητών μάλλον θεωρεί αξιόλογη την ποιότητα σπουδών ή συμβιβάζεται με την υπάρχουσα κατάσταση ή για άλλους λόγους δεν θεώρησε σκόπιμο να τοποθετηθεί.
Οι φοιτητές συνεχίζουν τονίζοντας ότι «μας έγινε σαφές από την κοσμήτορα (σημ: κ. Ελένη Μαΐστρου) και το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό κατά την πλειονότητά του, ότι η απώλεια του εξαμήνου δεν αποτελεί επιλογή και ενδεχόμενο σε καμία περίπτωση και μάλιστα ότι η ίδια δεν μπορεί να διαπραγματευτεί για κάτι τέτοιο...». Βέβαια, οι φοιτητές συνεχίζουν να έχουν αμφιβολίες πώς μπορεί να αναπληρωθεί το εξάμηνο. «Αφού οι καθηγητές μας παρέθεσαν τα δεδομένα της δικής τους πλευράς, δεν διαβεβαιωθήκαμε για το πώς μπορεί να εξασφαλισθεί η ποιότητα των σπουδών μας με τη διεκπεραίωση τριών εβδομάδων μαθημάτων και συμπληρωματικές τέσσερις ημέρες τον Σεπτέμβριο, όπως προτάθηκε από την κοσμήτορα. Επιμένουμε ότι το ζήτημα των σπουδών μας δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό και γι’ αυτό εμμένουμε στο αίτημά μας για συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία» λένε.
Πάντως, ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι και η Σύγκλητος του ΕΜΠ αλλά και η αρμόδια συνέλευση της Αρχιτεκτονικής δεν θα συναινέσουν στην απώλεια του εξαμήνου. Και αυτό διότι η απόφαση για απώλεια εξαμήνου κυρίως θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στο ΕΜΠ επί μία πενταετία, δηλαδή όσο θα χρειαστεί για να κλείσει ο κύκλος των χαμένων εξαμήνων. Ακόμη κι έτσι, δεν θα πρέπει κάποτε οι υπεύθυνοι για την απώλεια των μαθημάτων να λογοδοτήσουν; Ηγεσία και καθηγητές της σχολής δεν αισχύνονται που η πλειοψηφία των φοιτητών τους διατρανώνει ότι ο τρόπος λειτουργίας της Αρχιτεκτονικής δεν είναι σοβαρός;
http://www.kathimerini.gr
Περίμενα με σχετικό ηρωισμό να αποδεχθείτε τις ευθύνες σας για την κατάσταση, ώστε η σχολή να πάει μπροστά».
Εντυπωσίασε χθες η 20χρονη φοιτήτρια από τη Θεσσαλία, η οποία με λόγο ευθύ, καθαρό, καθόλου πολιτικάντικο, απευθύνθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των καθηγητών της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, εξηγώντας γιατί εκείνη, όπως και η πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής, ψήφισαν υπέρ της απώλειας του εξαμήνου, επειδή θεωρούν ότι δεν μένει χρόνος για ουσιαστική αναπλήρωση των μαθημάτων που χάθηκαν όταν η σχολή ήταν κλειστή λόγω συνεχών καταλήψεων.
Η πρόταση των φοιτητών είναι ρηξικέλευθη, και κυρίως εξαιτίας του μηνύματος που περιέχει: Σταματήστε την κοροϊδία με τα πασαλείμματα στις σπουδές. Για τον λόγο αυτό χθες ήταν το πρώτο θέμα συζήτησης στο ιστορικό κτίριο στην οδό Πατησίων αλλά και στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου - με το θέμα ασχολήθηκε χθες και η Σύγκλητος του ΕΜΠ.
Πόσω μάλλον που οι φοιτητές έχουν φέρει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση την ηγεσία της Αρχιτεκτονικής και την πλειονότητα των καθηγητών τους, που προκρίνουν την ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου τον Σεπτέμβριο. «Επιμένουμε ότι το ζήτημα των σπουδών μας δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό και γι’ αυτό εμμένουμε στο αίτημά μας για συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία» τονίζουν. Μάλιστα, η αποτίμηση, που έκαναν οι φοιτητές της ανοιχτής συζήτησης με τους καθηγητές τους για το θέμα, «σπάει κόκκαλα», καθώς αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της λειτουργίας της Αρχιτεκτονικής και εκθέτει όσους χρησιμοποιούν κατά καιρούς «ομήρους» τους φοιτητές για να υπηρετήσουν πολιτικές στοχεύσεις.
Ειδικότερα, ιδού τι λένε οι φοιτητές στο κείμενο της αποτίμησης της συζήτησης με τους καθηγητές, το οποίο υπερψηφίστηκε από 192 φοιτητές (69 ψήφισαν το κείμενο της ΕΑΑΚ και ΑΡΕΝ -οι φοιτητικές παρατάξεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ αντίστοιχα, 39 το κείμενο του ΜΑΣ-ΚΚΕ και 18 λευκό):
• Κάποιοι από τους καθηγητές πήραν το μήνυμα όπως ακριβώς το μεταδώσαμε.
• Κάποιοι άλλοι με τη θέση τους φαίνεται ότι προσπαθούν να περισώσουν το εξάμηνο, για να το έχουν ως φόβητρο για τον Σεπτέμβριο οπότε και φημολογούνται νέες κινητοποιήσεις, λόγω της αξιολόγησης και της ενδεχόμενης διαθεσιμότητάς τους.
• Αλλοι καθηγητές ανάγουν την κατάσταση σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναλογισμού της νοοτροπίας διεκδικήσεων, της λήψης αποφάσεων και της ουσίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας - γεγονός που πρέπει να συζητηθεί εκτενέστερα στο μέλλον από φοιτητές και καθηγητές.
• Η υπόλοιπη μερίδα καθηγητών μάλλον θεωρεί αξιόλογη την ποιότητα σπουδών ή συμβιβάζεται με την υπάρχουσα κατάσταση ή για άλλους λόγους δεν θεώρησε σκόπιμο να τοποθετηθεί.
Οι φοιτητές συνεχίζουν τονίζοντας ότι «μας έγινε σαφές από την κοσμήτορα (σημ: κ. Ελένη Μαΐστρου) και το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό κατά την πλειονότητά του, ότι η απώλεια του εξαμήνου δεν αποτελεί επιλογή και ενδεχόμενο σε καμία περίπτωση και μάλιστα ότι η ίδια δεν μπορεί να διαπραγματευτεί για κάτι τέτοιο...». Βέβαια, οι φοιτητές συνεχίζουν να έχουν αμφιβολίες πώς μπορεί να αναπληρωθεί το εξάμηνο. «Αφού οι καθηγητές μας παρέθεσαν τα δεδομένα της δικής τους πλευράς, δεν διαβεβαιωθήκαμε για το πώς μπορεί να εξασφαλισθεί η ποιότητα των σπουδών μας με τη διεκπεραίωση τριών εβδομάδων μαθημάτων και συμπληρωματικές τέσσερις ημέρες τον Σεπτέμβριο, όπως προτάθηκε από την κοσμήτορα. Επιμένουμε ότι το ζήτημα των σπουδών μας δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό και γι’ αυτό εμμένουμε στο αίτημά μας για συνεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία» λένε.
Πάντως, ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι και η Σύγκλητος του ΕΜΠ αλλά και η αρμόδια συνέλευση της Αρχιτεκτονικής δεν θα συναινέσουν στην απώλεια του εξαμήνου. Και αυτό διότι η απόφαση για απώλεια εξαμήνου κυρίως θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στο ΕΜΠ επί μία πενταετία, δηλαδή όσο θα χρειαστεί για να κλείσει ο κύκλος των χαμένων εξαμήνων. Ακόμη κι έτσι, δεν θα πρέπει κάποτε οι υπεύθυνοι για την απώλεια των μαθημάτων να λογοδοτήσουν; Ηγεσία και καθηγητές της σχολής δεν αισχύνονται που η πλειοψηφία των φοιτητών τους διατρανώνει ότι ο τρόπος λειτουργίας της Αρχιτεκτονικής δεν είναι σοβαρός;
http://www.kathimerini.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου